Merhaba kuzucuklar, merhaba ey w.o.d.-anseverler, w.o.d.s up man?
Bugünkü w.o.d-opsi raporumda, 20 yıl önce yaratılmış bu güzel oyun dünyasını, sanki bir bilgisayar oyunu imişçesine nasıl yamalayıp, mod’layacağımızı (ya da wod-layacağımızı) kendimce tarif etmeye çalışacağım.
Ne demek bu?
Yani 90larda USA’deki oyunculara hitap eden bu gotik-platformu, 2010lar memleketimize nasıl aşılarız ve bir de artık iflas etmiş unsurları nasıl ayıklarız onu irdelemeye çalışacağım. Kendi vizyonumca oyunlara ağır müdahalede bulunulacak ve Stanley Kubrick’in montaj masasındaki kadar kesme, biçme, çıkarma ve değiştirme olacak ama; önceden uyarayım da sonra w.o.d.’unuz kaçmasın.
Evet, değişiklikler ve kesintiler ile başlayalım:
1-Vampire the Masquerade (VtM)
• Malkavian, mal bir klan. Oyuncu, deli-vampir betimleme coşkusu ile oyun atmosferine tüy dikiyor. “Vampire the Masquerade” , oluyor sana “Vampir bi de Maskara”. Olmaz. Nöbetçiler, götürün!
• Tremere… Tırı vırı. Hepimiz biliyoruz ki, bu klan, D&D’de Wizard sevenleri tavlamak için yaratılmış. Mit ve pop kültürde böyle fireball atan bir vampir motifi yok, arkadaşım. “Ama efendim, efsanelerde büyü yapan vampir izleğine denk geliyor” da, bıybıy mıymıy demeyin… Disiplinler de büyü sayılır mortallar gözünde. Tremere’li bir klan filmi var mı? (Lost Boys (Brujah) & Interview (Toreador) & Dracula(Ventrue)& Near Dark (Gangrel) olduğu gibi?) Dustin Hoffman’ın, “Tremer, Tremer’e karşı” filmini saymazsak, yok… E o zaman Tremere de yok.
• Giovanni, Assamite: Basit etnik-stereo tiplere vampir şablonu oturtularak yaratılmış, ek-sourcebook dolgusu için çöpler. Mantığa bakınız: “İtalyanlar mafyadır, vampir olsunlar!” veya “Ortadoğulular fanatik assassin’dir, vampir olsunlar, iki kat cool olsun!” Bu ne be. Çekirdek efsane ve mit zaten yeterince zengin, bir de onun üstüne milli vampir kit’i mi getirelim? O zaman Rus sarışınlardan oluşan “Tatjana” klanı da olsun? Kıbrıslı “Hellim Klanı” olsun. Vampir-Penguenlerden oluşan “Antarcticus” klanı da olsun.
• Tarihsel oyunlardan ayrı bir yazıda bahsetmek isterim, ama Vampire the Dark Ages (dikkat ediniz, Dark Ages Vampire adlı o atmosferini kaybetmiş D&D bastard’ı oyun değil) bu topraklarda nefis gider. Oyunun fiks tarihi olan MS. 1197’de, Aslan-yürekli Richard, Selahaddin’e saldırıyordu. (Kingdom of Heaven’ın gece, vampirlerle bezenmiş bir halini düşünün). Dolayısıyla Anadolu, Crusader ve Selçuk akıncılarının savaşları ile dolu. Bizans direniyor, Miryokefalon savaşı yapılmış; bizimkiler Malatya’dan sürekli akına çıkıyor vs. süper ortam (Malkav.lar hala yasak, ama bir iki Assamite kabul).
Ya da 1240’larda, Moğolların Avrupa’ya Krakow’a kadar yaklaştığı dönem de iyi olur. Madem biraz geri kafalı Tolkien, orc’ları Moğollardan esinlenmiş, alın size otantik orc. Ventrue şövalyeniz Conrad von Magdeburg + güçlü Brujah’nız Sirakuzalı Valentinus + Milanlı Isabella adlı Toreador’unuz ile (Milanlı İsabella da futbolcu transfer haberi gibi oldu, neyse) oralarda oynayın işte, ortalığı dağıtmadan.
2-Werewolf the Apocalypse
• Yine Amerikan sığlığında basit etnik stereotipleştirme var… Bütün Ortadoğuluları, Mısır’ın Anubis çakalı suretli Silent Striders kabilesine kilitleyen bir Oryantalist miyopluk sözkonusu. Olmaz. Kabileleri yeniden harmanlayalım ve biraz keselim veya ekleyelim:
- Wendigo: Kuzey Amerika kurtları ile Kuzey Amerika yerlilerinin karışmasından olan kabile.
- Fenris: Cermen-İskandinav savaşçı kültürü ideolojisi ile yetişmiş, Kuzey Avrupa kurtları.
- Börü: Türk-Moğol Asya bozkır kurtları. Yağmacı ve hızlı yırtıcılar.
- Romulus: Roma İmparatorluğuna adını vermiş efsanevi Kurttan gelen hakiki Avrupa kurtları.
- Asena: Anadolu-Grek-Asya taraflarından Amazon savaşçı dişi kurt kabilesi.
- Kemik-kemirenler: Urban, sefil, gerilla kurtlar. Karikatürize etmeden, dayanıklı direnişçiler.
- Red-Talons (Kızıl Pençe) Hiç dokunmayın. Aynen kalıyor.
- Cu -Chulainn: Efsanevi Kelt berserker’ından adını almış bu kızıl kürklü Britanya kabilesi, hiddeti ve tutkusu ile meşhurdur. Celtic warrior olayı.
• WtA mitosunun gerisi kalabilir; dilerseniz Pentex’i hayali “KOZA” şirketler grubu yapın. Ayrıca Wyrm yerine “SÜLÜK” demek daha bir etkili oluyor memleket oyuncuları için. (Sülük Koza'da gizlenir falan diye sembolik düşünün) Ve sonrasında Anadolu Bozkırında veya o muazzam Karadeniz yaylalarına wolf-pack’iniz ile çıkın.
3-Mage the Ascension
• Bu bir açık büfe. Herşeye aynı anda saldırmayın. Mesela Dreamspeaker şablonunu alıp, İç Anadolu’da, mucizevi güçler yaratabilen bir şifacı, bir şaman veya muhterem zat oynayın. Anadolu’da köylerde masumlara yardım etsin, Seymen Ağa ile dövüşsün falan? Veya İstanbul’lu hipsterlardan oluşan bir modern ekip kurun? Olasılıklar sonsuz. Blog yetmez.
4- Wraith the Oblivion
Hiç ellemeyin. Küserim bak, yemin ettirdim. Bu hali ile mükemmel…
Peki, tamam, o kadar da değil.
• Shadow’a boğmayın oyunu. Vır vır konuşmasın shadowguide, ona söyleyin biraz sussun! Mesela Angst puanı kadar cümle sarfetsin. Oyun o kadar da iç-çatışma oyunu değil. Mesela duvarlardan geçebilen slaver’lara karşı, shadowlands Beyoğlu’nda, epik bir macera?
• Wraith the Great War:
Hmm… Gelibolu… Hayalet pırpırlar… Shadowlands Balkan Harbi veya biraz evveli. Cool.
5-Changeling the Dreaming
• Bu oyun uzun lokal anestezi değil, altı saatlik bir ameliyat gerektiriyor ıslah olması için. Bir gün yazacağım. Ama şunu söylemeli ki bu oyunu düzelttiğiniz zahmete değer. Tüyo vereyim: 1001 Gece. Gerisi Dreaming’inize kalmış.
Bunlar dışında DtF ve diğer lüzumsuz WtF? Oyunlara değiniriz sonra. İlk müdahaleler bu olsun. Oyunlarımızı Holivud film Amerikası-diyarından, memleketimize taşıyalım.
Amaç? Sadece olayı update etmek, tat arttırmak. Başka maksat yok. Uzileri, katanaları, trençkotları ve güneş gözlüklerini atalım. 2010’lara adapte olalım, Steven Seagal dönemi bitti. Underworld ise 10 yıl geride kaldı.
Yazıyı bitirmeden önce, son bir husus olarak, gizli kimliğimi merak eden bazı okuyucu sorularına değineyim:
Efendim, lütfen ısrar olmasın,
Dark Güzin (DG) olarak yazımın son paragrafıma gizli bir tüyo, kodlu bir şifre serpiştirmem, rumuzumu (DG) araştıranların meraktan rahatsızlanıp doktor-başekim aramadan muratına erip, sırrımı öğrenmesine izin vermem mümkün değil. Bu sözkonusu olamaz. Anlayışınız için teşekkür ediyorum. Böyle bir sinsi ürün yerleştirme yapmam. Oyunlarımı W.O.D.-asay Kuyumculuk kalitesiyle oynasam da bunu yapamam.
Evet, w.o.d.’a etme zamanı geldi.
Dinlediğiniz için size, vır vır konuşturduğu için candost Muzaffer’e teşekkür ediyorum.
Tüm geyikler bir yana, samimi sevgilerimle,
Dark Güzin ablanız size w.o.d.-a olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder